Sunday, October 4, 2015

Hi Blogger,

Semakin meningkat usia,semakin banyak benda baru yang kita belajar...Tak kisah la samada belajar dari pengalaman sendiri atau pengalaman orang lain. Dan setiap pengalaman yang kita lihat dan pelajari sedikit sebanyak akan menerbitkan rasa insaf di dalam diri masing-masing.

Sebelum I berkahwin,I pernah menjadi guru sukarelawan di beberapa kampung.I mengajar subjeck ENGLISH & MATH untuk student umur 5 thn sehingga 12 thn.Bayaran dikenakan hanyalah RM 10/ subject /2 hour.Klu di fikir dgn akal yg waras,mmg tak berbaloi.Tetapi demi anak bangsaku,I buat juga.
mmg kecian tgk anak bangsa I yang jauh ketinggalan dlm subjek English/Math.Tapi nak buat camne,faktor kewangan menghantui ibu bapa pelajar2 ini.Bila program ini di lancarkan,alhamdulillah mendapat sambutan yang memberangsangkan...Dan sebagai tenaga pengajar,kami dpt menarik nafas lega billa dapat menbantu golongan2 kurang berkemampuan ini.... :-)

Skali skala,kami akan membuat aktiviti luar seperti rombongan dan mmengenakan bayaran yang murah.Tersentuh juga hati I,apabila ada salah dari ibu pelajar membuat bayaran menggunkan wang syiling dan dibungkus dlmm plastik,Ibu pelajar siap ckp "cikgu kira dulu duit tu,takut tak cukup ka"...Ya allah,tak mengapa la makcik,tak cukup nnt kami tambah..Insya Allah,cukup ni...Begitu besar pengobanan seorg ibu yang sanggup memecah duit tabung semata2 ingin anaknya menyertai program lawatan kami...Semoga ank itu dapat membalas segala jasa ibunya itu...

Ok la,I stop kat sini dulu...Nnt I sambung lagi yea....


 bersama dgn cikgu jaa dan cikgu farah di bukit bendera

 Syiling yang dikumpul oleh ibu pelajar

selfie dgn cikgu jaa

bersama dgn anak2 syurga

seisi mendengar taklimat

XOXO

No comments: