Saturday, September 6, 2008

Kisah awal ramadhan....

Di dalam perjalanan hidup seseorang terkadang kita harus mengalami satu atau dua hal yang sangat menyakitkan. Baik itu sakit secara batiniah ataupun sakit secara fisik.

01/09/08,hari pertama umat islam berpuasa.Kebetulan pada hari ini,adalah public holiday.Pada hari ini jugalah satu detik hitam bermula dalam keluarga irda.Ibu terjatuh dan patah kaki.Mulanya irda ogt cuma patah kaki sahaja,rupanya kepala lutut ibu retak dan menyebabkan ibu tak boleh nak berjalan langsung..Terus ayah bawa ibu ke hospital untuk rawatan lanjut.Selepas di X-Ray,doktor mengesahkan kaki ibu perlu di operate untuk mencantumkan tulang2 yg retak.kami sekeluarga mengambil keputusan untuk menghantar ibu ke hospital swasta,Bukan tak percaya pada hospital kerajaan,tp paham2 la servis hospital kerajaan mcm mana.

02/09/08,hari ini,ibu kena operate.Mulanya doktor nak ambil sedikit tulang dari pinggul ibu untuk menggantikan tulang yang retak.Tapi tak jadi,doktor gantikan dengan plastik dan memasukkan plate plantinum untuk menggantikan tulang yang patah.Ibu dibawa masuk ke bilik bedah jam 2 pm ---> 6.30 pm.

Ibu berada di hospital selama 5 hari.Selama 5 hari jugalah irda tido di hospital.Selama 5 hari ini jugalah kami sekeluarga berbuka puasa di hospital.Tak sanggup rasanya berbuka puasa tanpa ibu disisi....

Ari ni,ibu dah ada kat rumah.Tp ibu terpaksa bergantung pada tongkat untuk bergerak ke mana2 pun.Sabar yek ibu.Mungkin ada hikmah disebalik ini...Nak tau tak,berapa cost perubatan ibu di hospital ini?Lebih kurang RM10k.

Tp,tak kisahlah,yang penting ibu selamat...

IBU,IRDA SAYANG IBU.....

1 comment:

Alya Shaka said...

hang rajin2 minum susu tau...bagus tuk tulang..

hope ur mom will get better soon...